středa 16. února 2011

Platany

Vím o platanech v pražských parcích. Na Kampě vedle Werichovy vily stojí parádní a kousek nad vstupem na Petřín od náměstí Kinských další (na ty se chystám už dlouho). Taky se nám zdálo, že nově vysázené stromky směrem na letiště jsou taky platany, ale to musíme ještě ověřit.
V Čechách jich až tak moc není, protože patří do mírnějšího pásma. Ráno jsem se na ně dívala na internet, psali, že největší rozmanitost druhů je v Mexiku a nejlépe se jim dařilo v třetihorách. Taky psali, je rostou velmi rychle. Ale asi tam, kde je to teplo. U nás by nikoho nenapadlo zaříznout korunu křovinořezem.
Taky nemám ráda horko, ale ty kytky, keře a stromy těm jižnějším národům moc nepřeju :-)
Jsem moc ráda v Čechách a asi bych odtud nerada odcházela

2 komentáře:

  1. Taky jsem se musela podívat na internet,abych zjistila jaké mám mezery (propasti) ve znalostech.Ale nevadí,nemusím všechno vědět,hlavně že se umím dívat kolem sebe.
    Na Kampě si dám příště větší pozor,abych si toho parádního platanu všimla.A na oplátku bych mohla prozradit,že v Českém ráji je podél Jizery vysázená řada jilmů.Taky hodně vzácný a ohrožený strom.
    Přeji hezké počasí k procházkám po krásné přírodě a hodně radostí s vnučkami :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Do školy jsem chodila ulicí, co se jmenovala Gottwaldova a byla lemována platany. Na podzim jsme sbíraly listy na výtvarku. Byla to paráda. Ty platany tam ještě jsou.

    OdpovědětVymazat