sobota 22. ledna 2011

Slabikář

Už delší dobu chodím na návštěvu k několika z Vás. Začalo to krásnými dorty od Jaktíka, perfektními fotkami od Penduly a laskavými komentáři od Ivy. 
Postupně jsem začala mít chuť vystoupit z ilegality a nějak se přidat. Taky jsem se těšila, že budu pravidelně dělat něco, kvůli čemu vydržím večer nespat a pozitivně se naladím...
Dnes moc pozitivní nejsem 
Je mi to líto, ale já jsem slabikář ráda neměla. Pocházím z doby před fixami. Šla jsem do školy skoro od sedmi let a tak jsem se na to všechno dívala možná trochu jinak. Vůbec se mi nezdál správný název oné knihy. Čítanka, početnice a zpěvník jasně popisují, co se od nich dá čekat, slabikář nabízí slabikování. Já jsem si přála umět číst a ne slabikovat. Dneska už nevím - kromě oné mísy s masem - co se tam všechno psalo, pamatuju si jen dojem - nenadchávalo mě to, nepatřila jsem do toho světa.
Kdyby to záleželo na mně, učila bych děti číst ze zpěvníku, zároveň by se učily zpívat a třeba by si mohly zatancovat  :-)
Asi jsem neporozuměla, co je špatně na cizokrajných dětech a míšencích.

1 komentář:

  1. Učit číst prostřednictvím zpěvu je skvělá myšlenka.Žádné slabikování.Nedávno jsem viděla v TV ukázku podobné výuky.Tento způsob učení prý je mimořádně vhodný pro děti s dyslexií.

    OdpovědětVymazat