středa 26. ledna 2011

27. den


Nalezenec
Když se někdy před dvaceti lety stěhovala FTVS z Tyršáku do Vokovic, našla jsem tam u popelnice dvě kytky. Vzala jsem je chudáky opuštěné domů a začali jsme se o ně starat. Jedna velmi vyrostla, dneska jsou z ní dvě velké a docela pěkné kytky. Tohle je ta druhá. Klivie to asi není, tu mám a vypadá dost jinak. Škoda, že jsem vedle ní nedala sirky nebo něco, aby bylo vidět, jak je malá - květináček je vysoký cca 12 cm.
Asi 17 let nedělala vůbec nic. V posledních třech letech jí narostly dva nové listy, tedy jeden velký a kousíček dalšího, objevilo se mládě a uvadl jeden starý list. Jsem přímo napjatá, jak to bude pokračovat.
Doufám, že už mi věří, že ji nikdy nevyhodím, a že to konečně rozbalí. Nebo budu čekat dalších dvacet let :-)

4 komentáře:

  1. Mohlo by se jednat o Haemanthus albiflos - sloní ucho.A už by bylo na čase ukázat krásné květy...
    Vytrvalost,trpělivost a láska ke květinám je obdivuhodná :-)Nezaložíte si Útulek pro opuštěné květiny???

    OdpovědětVymazat
  2. Dneska jsem se na to sloní ucho podívala, ale ono má jemné chloupky na listech a moje kytka je holá. Budeme pátrat dál :-)
    Kytky mám ráda, ale útulek si asi nezařídím. Někdy letos se budeme stěhovat a přijdu kvůli eurooknům o bramboříkový a růžový "ráj" a taky o jižní okno. Budu mít co dělat, abych stávající kytky důstojně ubytovala. Taky bychom se tam měli vejít my s manželem :-)
    Nevím, jestli se dá říct, že jsem trpělivá. Já totiž od těch kytek moc nechci. Stačí mi, aby žily, byly zelené nebo barevné jak potřebují, dobře jedly, nekácely se, a pak jim nechávám skoro neomezenou volnost - nerada stříhám, neomezuju a neorganizuju. Výsledky jsou různé od podivných košťat k docela pěkným kytkám :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Já jsem taky pátrala a dočetla se ,že H.albiflos může mít listy různě zbarvené,různě ochlupené ale i LYSÉ.Důležité je,jestli má cibuli.
    Třeba jednou vykvete a překvapí :-))

    OdpovědětVymazat
  4. Když jsem ji přesazovala, netroufla jsem si zjišťovat, z čeho roste, ale příště se podívám. Děkuju za pátrání :-)

    OdpovědětVymazat