pátek 8. listopadu 2013

V neděli odpoledne


byl v našem oblíbeném baru koncert, tak jsme se tam vypravily.
Kapela hrála moc dobře něco jako reggae, už se v tom nevyznám,
a moc se nám to líbilo. V Čechách skoro nikam nechodím, tak nevím, jak to tam chodí, ale tady jsem se cítila přes svůj pokročilý věk moc příjemně. Kromě hudby mě hodně bavilo pozorovat lidi v baru. Vedle nás seděl na lavici mladý tatínek velmi spořádaného zevnějšku s malým, asi pětiletým chlapečkem. Tatínek měl před sebou skleničku červeného vína, nadšeně poslouchal a zářily mu oči, chlapeček cucal colu. Když tatínek dopil a chtěl objednat další pití, chlapeček se vzbouřil, oběma rukama si držel uši a bylo vidět, že už žádné úplatky nebere. Tatík se smutně odloudal, zřejmě do parku, kde děti řvou úplně stejně nahlas, jako byla ta hudba v baru. Na uvolněné místo si sedla mladá paní s malinkou holčičkou a její trochu větší sestřičkou. Malá holčička šťastně hopsala na lavici, starší se pokoušela kamarádit s našima holčičkama. Pak tam bylo docela dost mladých i lidí středního věku, všichni se dobře bavili, někteří tancovali. Nadchlo mě, že přišlo
i několik opravdu starých lidí. Vedle mě si sedla skoro bělovlasá paní
v džínách a černém tričku, po chvilce se ke mně obrátila a něco mi říkala. Nerozuměla jsem, ale když vyrazila na parket, usoudila jsem,
že jí mám pohlídat věci, které si nechala vedle mě. Prodrala se k pódiu a tancovala moc hezky. Další dáma babičkovského věku, která mě zaujala, seděla na barové židličce. Byla docela vkusně nalíčená, měla velice kraťoučké vlásky obarvené na krásně svítivou oranžovou, černý svetřík a sáčko, černobílou sukni s velkým zebřím vzorem, vysoké kožené šněrovací boty a barevné podkolenky s nápisem "Punk is not dead". Hodně lidí se s ní zdravilo, bylo vidět, že se mají rádi.
K nám si přisedl kamarád našich holčiček. Je mu asi deset let, je veselý a společenský a má nádherné vlasy až do pasu. Je moc fajn a mám ho ráda.
Taky mám ráda pána, který bar vlastní. Bar má vyzdobený s láskou a vkusem a vládne v něm laskavě a spravedlivě. Myslím, že si zakládá na tom, že pořádá živé koncerty a vybírá dobré kapely. Při všech významnějších akcích je vždycky v baru a osobně vítá všechny, kteří přicházejí v dobrém. On sám je veliký a úhledný a má přirozenou autoritu, takže otravné týpky ani nenapadne do baru vejít. Bavila jsem se při sledování, jak řídí svého pomocníka. Jen očima nebo velmi stručně naznačoval, co je třeba udělat a chlapík ochotně poletoval. Viděla jsem tam spoustu věcí, které se mi líbily, ale ty napíšu třeba zase příště.
V baru se stavím na výborné kafíčko a budu se těšit na další koncert 

Žádné komentáře:

Okomentovat